ZNAKI TOWAROWE
Znaki towarowe służą do identyfikacji
produktu (towaru lub usługi)
z przedsiębiorcą wprowadzającym ten produkt na rynek. Znak towarowy jest więc nierozerwalnie
związany z przedsiębiorstwem
i produktem tego przedsiębiorstwa – towarem lub usługą.
Znaki towarowe mogą być:
a) słowne b) graficzne c)
słowno-graficzne d) przestrzenne
e) dźwiękowe
Na znak towarowy może być udzielone prawo ochronne.
Jedna firma może mieć wiele znaków towarowych.
Znak firmowy (logo firmy) także może być znakiem towarowym chronionym.
Podobnie jak patenty tak i znaki towarowe mają zakres terytorialny – prawo ochronne na znak obowiązuje w tym kraju, który udzielił tego prawa. Wyjątek stanowią wspólnotowe znaki towarowe. Certyfikat na wspólnotowy znak towarowy obowiązuje w całej Unii Europejskiej.
W przeciwieństwie do patentów znaki
towarowe mogą być chronione nieskończenie długo, pod warunkiem przedłużania ochrony
co 10 lat.
ZNAK TOWAROWY JEST JAK WINO – IM STARSZY TYM LEPSZY
Jeśli twój produkt sprzedaje się dobrze, zadbaj o to aby nadal tak było – skojarz go z nośnym znakiem towarowym i postaraj się o ochronę znaku.
WARTO WIEDZIEĆ, ŻE JEST TAK : DOBRA FIRMA MA SWÓJ ZNAK
PATENT-BIZNES®
opracowuje dokumentację zgłoszeniową na znaki towarowe w Polsce i w Unii Europejskiej
oraz prowadzi sprawy związane
z wykorzystywaniem znaków towarowych, także sprawy zwalczania nieuczciwej konkurencji
przy stosowaniu znaków podrobionych.